Management of housing construction and reconstruction of the housing stock based on the modern investment marketing concept
The article examines some important aspects of the organization of management of the housing stock reproduction process in the context of modern marketing management theory, the key feature of which is its integration into the system of entrepreneurship. The necessity of structuring the marketing tools that provide the management process in the reconstruction and construction sphere and that can be implemented on the basis of the unity of marketing of objects (services) and marketing of investments, as well as a systematic study of the features of their formation, interrelation and methods of practical implementation in the field under study is substantiated. The principles of organizing the management of marketing activities in the field of housing stock reproduction are revealed. The paper considers the feasibility of forming a mechanism for implementing investment developments in the housing reconstruction and construction sector using the tools offered by the modern marketing management concept. The concept of investment marketing as a process focused on the development and adoption of program and project marketing proposals in the investment sphere in the context of meeting consumer demand for the objects being created and increasing their investment attractiveness is concretized. Taking into account the results of the research, the author's approach to the formation of marketing investment decisions in the field of housing construction and reconstruction of residential buildings is described, the importance of which increases in the focus of modern housing requirements and innovative opportunities that determine the process of transformation of the housing and construction complex.
Selyutina, L. G. (2021), “Management of housing construction and reconstruction of the housing stock based on the modern investment marketing concept.”, Research Result. Business and Service Technologies, vol. 7, 4, pp. 65-77, DOI: 10.18413/2408-9346-2021-7-4-0-6
While nobody left any comments to this publication.
You can be first.
Гранин А.Н. Маркетинг инвестиций – эффективный инструмент регуляторной политики воспроизводственных процессов // Экономика и управление. 2015. № 1 (41).
С. 17-20.
Гранин А.Н. Стратегия инвестиционного маркетинга // Труд. профсоюзы. Общество. 2013. №3. С. 17-20.
Котлер Ф. Основы маркетинга. – М.: Вильямс, 2007. – 656 с.
Котлер Ф., Картаджайя Х., Сетиаван А. Маркетинг 4.0: разворот от традиционного к цифровому. – М.: Бомбора, 2019. – 219 с.
Ламбен Ж-Ж. Менеджмент, ориентированный на рынок. Стратегический и операционный маркетинг. – СПб.: Питер, 2007. – 800 с.
Мак-Дональд М. Стратегическое планирование маркетинга. – СПб.: Питер, 2000. – 320 с.
Патрусова А.М, Слинкова О.К. Некоторые аспекты оценки риска реализации инвестиционного проекта // Труды Братского государственного университета. Серия: Экономика и управление. 2014. Т. 1. С. 180-183.
Селютина Л.Г. Анализ основных социально-экономических показателей потребности в жилье // Экономические проблемы развития строительства в регионе в современных условиях. - СПб., 2002. С. 57-66.
Селютина Л.Г. Методологические проблемы оптимизации структуры жилищного фонда и жилищного строительства в крупном городе в современных условиях: Дис... док. экон. наук: 08.00.05 / Санкт-Петербург, 2002. – 340 c.
Селютина Л.Г. Экономическая оценка инвестиций. Учебное пособие. – СПб.: СПбГИЭУ, 2010. – 322 с.
Слинкова О.К., Скачков Р.А. Анализ научных подходов к определению сущности целеполагания и его роль в процессе управления // Известия Уральского государственного экономического университета. 2015. №3 (59). С. 65-72.
Терещенко В.М. Маркетинг: новые технологии в России – СПб.: Питер, 2001. – 416 с.
Шкаева Л.М. Investor Relations как один из инструментов маркетинга в целях привлечения инвестиций в предприятие // Актуальные вопросы экономики и управления: материалы межд. науч. конф. – М.: Буки-Веди, 2016. С. 83-87.
Юлдашев Б.Т., Жамолдинов С.Б. Пути совершенствования маркетинга инвестиций // Инновации в науке: сборник статей межд. научно-практ. конф. – Самара, 2018. ‑ С. 16-17.
Pesotskaya E. Creation of integrated interaction monitoring in the construction companies management // IOP Conference Series: Materials Science and Engineering. 2020. V. 962, p. 022082. DOI: 10.1088/1757-899X/962/2/022082